Effect Management har vunnit en stor affär för Stockholms stad

Hej Peter Rovér på Effect Management. Grattis till nomineringen till Årets affär!

Berätta vad ni är nominerade för.

– Vi har vunnit en affär med Stockholms stad där vi ska jobba med chefs-, ledar- och medarbetarutveckling. Projektet sträcker sig över tre år med chans till förlängning. Vi har redan börjat jobba ihop och det rasar in delprojekt. Just nu håller vi på att lära känna varandra och sätter upp ramar för hur vi ska jobba ihop på bästa sätt.

Hur fick ni den här affären?

– För tre år sen hade vi 20–25 % av våra uppdrag inom offentlig sektor. Det var för lite. Därför satte vi ett strategiskt mål att vi skulle ha minst 50 % inom några år. Utifrån den målsättningen har vi byggt ett bra team och jobbat med att systematisera och effektivisera den offentliga affären.

– Vidare har vi funnits med i relevanta sammanhang och vunnit ett antal kritiska affärer. Vi har gjort bra jobb och dessa har vi i sin tur använt som referenser för att få större projekt. I dag är över 50 % av uppdragen inom offentlig sektor utan att vi har minskat i den privata sektorn.

Kul! Har ni några andra mål också?

– När Effect Management startade för 30 år sen var målbilden att bli ett högrelevant alternativ till de stora konsultbyråerna i storstäderna. Därför är det roligt när vi alltmer tar affärer i konkurrens med bland annat dem. Och allt handlar om att vi har arbetat systematiskt, gnetat på, jobbat med rätt människor och haft lite tur.

Finns det någon person du vill hylla hos er?

– Jag vill hylla hela gänget för vi jobbar i ett team. Vi har ingen beläggningsstyrning och försöker alltid jobba i team där våra olika kompetenser kommer kunderna till nytta. Det finns ingenting som motverkar samarbete i vårt interna system och det är just samarbetet och våra kompetenser som är nyckeln till att vi vinner det här prestigeuppdraget. Det är lyxigt att få jobba med så grymma människor.

Hur ser framtiden ut?

– Om jag skulle beskriva framtiden med ett ord skulle jag säga – spännande! Självklart innebär den här affären utmaningar för oss. Vi måste bygga organisationen på ett smart sätt för att hantera det nya uppdraget utan tappa fokus eller kvalité i allt annat som vi gör. Detta gäller både mot våra andra kunder och även mot våra medarbetare så de mår bra.

Om Årets Affär

Läs om Årets affär och de tre nominerade här!

Copyright © Handelskammaren Värmland | Läs vår integritetspolicy

jail