My Perfect Day har haft en enorm tillväxt och utveckling under de senaste åren

Hej Pauline Grindvall på My Perfect Day. Grattis till nomineringen till Årets affär!

Berätta vad ni är nominerade för.

– Vi har haft en enorm tillväxt och utveckling under de senaste fem åren. Vi har växt med minst 60 % varje år. Jag är otroligt glad och stolt över den här nomineringen.

Hur har ni lyckats växa så mycket?

– Vi är nischade inom vår nisch och det tror jag verkligen på. Vi har medvetet valt bort vissa delar och produkter. Därför har vi också valt bort vissa kunder. Men samtidigt har det inneburit att vi skapat ett varumärke som många vill vara en del av. För våra kunder köper inte bara våra produkter, de vill vara en del av en större upplevelse.

Har utvecklingen inneburit att ni behövt anställa?

– För ett år sen var vi tre personer och nu är vi sju. För oss är det en stor ökning rent procentuellt sett, vilket kräver att vi alla steppar upp i våra roller. Vid årsskiftet anställde vi en platschef, vilket har gett ett stort lyft för hela verksamheten. Dessutom kan jag ha ett bättre helikopterperspektiv och fokusera på framtiden eftersom vår platschef har fokus på det dagliga arbetet.

Och visst har ni flyttat till nya lokaler också?

– Ja, vi flyttade in i de nya lokalerna under månadsskiftet januari/februari. Vi har bara varit här i drygt en månad men det känns mycket längre. De förra lokalerna var 300 m² och nu har vi 1 000 m². De här lokalerna är bättre uppdelade där lagret är för sig, kontoret för sig och vi har även en representativ del som vi kan använda som showroom.

Om Årets Affär

Läs om Årets affär och de tre nominerade här!

Copyright © Handelskammaren Värmland | Läs vår integritetspolicy

jail