Sociala medier – kommunicera med rätt material och text

Det blir allt viktigare att företag och andra organisationer skapar relevans och är värdeskapande i sin kommunikation för att nå sina målgrupper.

Sociala medier – kommunicera med rätt material och text

Datum:

Den 15 och 22 oktober 2021, kl. 08:30- 12:00. OBS! Utbildningen är uppdelad på två dagar!

Plats:
Handelskammaren Värmland, Tullhusgatan 1A, Karlstad - eller på distans via något av de digitala verktygen Zoom eller Teams
Pris:
4150 kronor per person exkl moms för medlemmar och 5995 kronor per person exkl moms för övriga. För dig som deltar fysiskt på plats ingår fika och lunch. 

Att skapa content för sociala medier, att kommunicera med rätt material och text, är avgörande för att engagera målgruppen i rätt kanal och för att nå dina mål, som till exempel ökad försäljning, ökad trafik, mer lojala och engagerade kunder eller att bli en mer attraktiv arbetsgivare. För att kunna bygga ett starkt varumärke krävs idag, när allt högre krav ställs på genuinitet och personlighet, ett trovärdigt innehåll i all kommunikation.

Välkommen till en utbildning där vi kommer att fokusera på hur du skapar innehåll till dina sociala kanaler. Du kommer även under dessa två dagar få kunskap om hur du gör dina kanalval, prioriterar och spar tid. Utbildningen kommer också ge dig en ökad förståelse för hur Facebook, Instagram och LinkedIn fungerar och hur du skapar material som engagerar målgruppen i dessa kanaler. Vi kommer även att gå igenom hur du sätter upp mål, tar fram en strategi, taktik och plan.

För vem är utbildningen?

Utbildningen vänder sig till dig som behöver grundläggande kunskaper inom content marketing och hur du tar fram engagerande och relevant innehåll för sociala media samt vill få konkreta tips på hur du skapar en strategi och plan för att nå dina mål.

 

Utbildningens innehåll

Dag 1

  • Så fungerar sociala kanaler
  • I vilka kanaler finns din målgrupp och hur du väljer kanaler
  • Hur du skapar material som engagerar
  • Handfasta tips om hur du skapar en strategi, taktik och plan för att nå dina mål

Mellan dagarna kommer du att få i uppgift att arbeta med att skapa en strategi och contentplan

Dag 2

  • Uppföljning av hemuppgift
  • Skapa innehåll med fokus på kundnytta
  • Analys och uppföljning
  • Handfasta tips om hur vi skapar kampanjer och planering för sociala medier
  • Hur du kan jobba med annonsering i samverkan med organisk trafik

 

Efter avslutad utbildning

Efter avslutad utbildning kommer du ha

  • Ökad förståelse för de olika sociala media-kanalerna och hur du använder dem för att nå resultat
  • Grundkunskap för att skapa en strategi och contentplan
  • Fått konkreta råd för hur du skapar innehåll för de olika kanalerna
  • Ökad förståelse för hur du optimerar och analyserar för att nå dina mål

Under de två dagarna kommer vi att varva teori med att skarpt arbeta i verktygen och att utbyta erfarenheter.

 

Varmt välkommen! 

Utbildare:
Anna-Karin Jeppsson, kommunikationsansvarig Handelskammaren Värmland

Anna-Karin Jeppsson

Kommunikationsansvarig

Kommunikationsansvarig på Handelskammaren Värmland och specialist på content för sociala medier. Förkärlek till att skapa innehåll med kundnytta som engagerar. Arbetar med content, strategi, planering, analys och uppföljning för traditionella, digitala och sociala medier.

 

 

Kontaktpersoner:
Helena Englund arrangerar affärsmässig utbildning för företag

Helena Englund

Utbildningsansvarig