Kursen vänder sig till dig som arbetar på ett företag som gör affärer med andra företag (B2B) på den internationella marknaden, och som ansvarar för, eller operativt arbetar med, företagets momshantering eller internationella affärer.

Under denna förmiddag lär du dig hur du ska hantera moms vid gränsöverskridande handel inom EU. Utbildningen kommer att ha fokus på momshantering vid varuhandel, men även beröra vissa tjänster kopplade till den.

Det kommer bli en introduktion till regelverket och därefter läggs fokus på olika typsituationer för att på ett tydligt sätt visa på olika situationer som kan uppstå, hur du ska/kan lösa dem och vad du behöver tänka och ha koll på.

Vi kommer även gå igenom VAT in the Digital Age, “ViDA”, som är EUs förslag på framtidens momshantering inom EU.

Du kommer att ha lärt dig mer om momshantering inom EU och ha investerat i kunskap och kompetens som kan hjälpa dig och ditt företag att hantera momsprocesserna på ett effektivt och riktigt sätt, minimera riskerna och vara mer förberedd inför genomförandet av ViDA – VAT in the Digitalt Age.

PAKETPRIS: Om du vill delta på denna utbildning, Momshantering inom EU, och även utbildningen Moms – för företag med internationell handel, så erbjuder vi ett paketpris:

3480 kr per person exkl. moms för båda utbildningstillfällena inkl. lunch.

OBS! För info kommer inte detta specialpris att synas på de bokningsbekräftelser som skickas när du anmält dig till respektive utbildning.

Om du vill kan du även anmäla dig till de båda utbildningarna genom att maila Helena Englund, helena@handelskammarenvarmland.se

Plats
I våra lokaler hos Handelskammaren Värmland, Tullhusgatan 1A, Karlstad – eller på distans via det digitala verktyget Zoom.

Bokningvillkor

Din anmälan vill vi ha senast 11 december. Utbildningen har ett begränsat antal platser, så vänta inte med din anmälan!

Din bokning är bindande men du kan överlåta platsen till annan person. Om du av någon anledning får förhinder kan du fritt avboka fram till 2 veckor före utbildningsdagen. Vid avbokning/ombokning mindre än 2 veckor före utbildningsdagen debiteras hela avgiften.

Vi förbehåller oss rätten att ställa in planerade utbildningar och ändra utbildningsdatum varvid eventuella inbetalda avgifter i så fall återbetalas.

Är du osäker på om ditt företag är medlem i Handelskammaren?  KOLLA HÄR FÖR ATT SE ALLA MEDLEMMAR

Om du vill dela upp din betalning så är det inga problem. Skriv in det i meddelanderutan vid anmälan, så får du en faktura vid två tillfällen.

Är du intresserad av att delta på flera av våra utbildningar under året? Hör gärna av dig till Helena Englund, helena@handelskammarenvarmland.se, för att diskutera ett bra upplägg och få ett kostnadsförslag.

Moms vid gränsöverskridande handel

Momshantering inom EU

  • Effektivisera din momshantering för gränsöverskridande handel inom EU
  • Ökad din kompetens inom momshantering för varuhandel och relaterade tjänster
  • Få bättre förståelse för momshanteringsprocessen i enlighet med VAT in the Digital Age (ViDA)
  • Datum 14 dec
  • Tid 9.00 - 11.30
  • Plats På plats
👇🏻 Pris
Medlemmar 1990 SEK*
Övriga 2590 SEK*
* Priset avser kostnaden per person, i priset ingår fika samt digital dokumentation. Alla priser anges exkl. moms.

Kursen vänder sig till dig som arbetar på ett företag som gör affärer med andra företag (B2B) på den internationella marknaden, och som ansvarar för, eller operativt arbetar med, företagets momshantering eller internationella affärer.

Under denna förmiddag lär du dig hur du ska hantera moms vid gränsöverskridande handel inom EU. Utbildningen kommer att ha fokus på momshantering vid varuhandel, men även beröra vissa tjänster kopplade till den.

Det kommer bli en introduktion till regelverket och därefter läggs fokus på olika typsituationer för att på ett tydligt sätt visa på olika situationer som kan uppstå, hur du ska/kan lösa dem och vad du behöver tänka och ha koll på.

Vi kommer även gå igenom VAT in the Digital Age, “ViDA”, som är EUs förslag på framtidens momshantering inom EU.

Du kommer att ha lärt dig mer om momshantering inom EU och ha investerat i kunskap och kompetens som kan hjälpa dig och ditt företag att hantera momsprocesserna på ett effektivt och riktigt sätt, minimera riskerna och vara mer förberedd inför genomförandet av ViDA – VAT in the Digitalt Age.

PAKETPRIS: Om du vill delta på denna utbildning, Momshantering inom EU, och även utbildningen Moms – för företag med internationell handel, så erbjuder vi ett paketpris:

3480 kr per person exkl. moms för båda utbildningstillfällena inkl. lunch.

OBS! För info kommer inte detta specialpris att synas på de bokningsbekräftelser som skickas när du anmält dig till respektive utbildning.

Om du vill kan du även anmäla dig till de båda utbildningarna genom att maila Helena Englund, helena@handelskammarenvarmland.se

Plats
I våra lokaler hos Handelskammaren Värmland, Tullhusgatan 1A, Karlstad – eller på distans via det digitala verktyget Zoom.

Bokningvillkor

Din anmälan vill vi ha senast 11 december. Utbildningen har ett begränsat antal platser, så vänta inte med din anmälan!

Din bokning är bindande men du kan överlåta platsen till annan person. Om du av någon anledning får förhinder kan du fritt avboka fram till 2 veckor före utbildningsdagen. Vid avbokning/ombokning mindre än 2 veckor före utbildningsdagen debiteras hela avgiften.

Vi förbehåller oss rätten att ställa in planerade utbildningar och ändra utbildningsdatum varvid eventuella inbetalda avgifter i så fall återbetalas.

Är du osäker på om ditt företag är medlem i Handelskammaren?  KOLLA HÄR FÖR ATT SE ALLA MEDLEMMAR

Om du vill dela upp din betalning så är det inga problem. Skriv in det i meddelanderutan vid anmälan, så får du en faktura vid två tillfällen.

Är du intresserad av att delta på flera av våra utbildningar under året? Hör gärna av dig till Helena Englund, helena@handelskammarenvarmland.se, för att diskutera ett bra upplägg och få ett kostnadsförslag.

Utbildare Marie Hedin

Marie är skattejurist med inriktning mot indirekta skatter såsom moms, punktskatter och tull och är verksam vid KPMGs skatteavdelning i Göteborg sedan 2016, och hon arbetar med alla typer av företag organisationer inom offentlig och privat verksamhet.

Marie har över 20 års erfarenhet av skatterådgivning genom sin bakgrund som advokat och skattespecialist hos Setterwalls Advokatbyrå och MAQS Law Firm, som skattekonsult hos EY och KPMG och som kvalificerad skattehandläggare hos Skatteverket.

Marie är också en uppskattad och efterfrågad föredragshållare med stor erfarenhet av att leda seminarier och utbildningar.

Effektivare momshantering leder till kostnadsbesparingar och ökad lönsamhet
Utbildningen ger deltagarna kunskap och verktyg för att effektivt och på riktigt sätt hantera moms i samband med handel inom EU. Detta kan hjälpa ditt företag att undvika onödiga momsrelaterade problem och förluster, vilket i sin tur kan leda till kostnadsbesparingar och ökad lönsamhet.

Undvika potentiella ekonomiska sanktioner
Genom att gå igenom EUs förslag på framtidens momshantering, ViDA, ger utbildningen dig och företag möjlighet att förbereda er för kommande förändringar och anpassa era momshanteringsprocesser i enlighet med de nya reglerna. Detta kan hjälpa er att hitta effektiva processer i överensstämmelse med lagstiftningen och undvika potentiella ekonomiska sanktioner.

Nya affärsmöjligheter och ökad konkurrenskraft
Utbildningen kommer att fokusera på momshantering i samband med varuhandel och kommer även att inkludera vissa tjänster kopplade till varuhandel. Denna bredd i ämnet kan göra dig som deltagare mer kompetent och mångsidig när det gäller att hantera moms i olika affärsscenarier, vilket kan öppna upp nya affärsmöjligheter och öka företagets konkurrenskraft på marknaden.